2017. május 16., kedd

"Ciao, ragazzi!"





Nemrégiben két héten keresztül hallottuk olasz barátainktól a vidám köszönést. Egy hétig ők láttak vendégül bennünket Olgiate Comasco-ban, Pesterzsébet testvérvárosában. Ellátogattunk Torinóba, Milánóba, a Comói-tónál is kirándultunk – csodálatos helyekkel ismerkedtünk meg, és élvezhettük a fogadó családok vendégszeretetét. A település új polgármestere, Simone Moretti szintén nagy szeretettel látta vendégül csoportunkat, s küldte üdvözletét általunk iskolánknak és az egész kerületnek. 




Majd nem sokkal később mi fogadtuk a Liceo Terragni középiskolás diákjait iskolánkban, a BGSZC Pesterzsébeti Közgazdasági Szakgimnáziumában. 




Az olasz diákok örömmel kóstoltak bele iskolánk életébe: részt vehettek szakórákon, fociztak, kosaraztak, röpiztek a „vargás” diákokkal, sőt még a magyar néptánc néhány alaplépését is kipróbálhatták. Mindennap változatos programokkal töltöttük időnket, melyek közül a legnépszerűbb a Parlament megtekintése volt, de vendégeink ámulva csodálták a Szent István Bazilikáról nyíló kilátást, a gödöllői kastélyt és az Operaház lenyűgöző díszítésű páholyait is. 



Kerületünk polgármestere, Szabados Ákos is köszöntötte olasz vendégeinket, akiket ezúttal is a cserekapcsolatot töretlen lelkesedéssel ápoló Maria Luisa Gessaga és Enrico Cesana kísért, valamint a 20 diák osztályfőnöke, Fulvia Vercellini. A Városháza történetéről Ecsedi-Nagy Andrea mesélt a csoportnak, majd a gyerekek egyik kedvenc édességét, a pöttyös rudit is megízlelhettük. 




A gazdag programot iskolánk hagyományos Alapítványi estje zárta, ahol idén Havas János igazgató-helyettesünk köszöntötte az olasz díszvendégeket. 




A programban résztvevő diákok közül néhányan így összegezték élményeiket: 

Horváth Henriett: „Nagyon sok szuper barátot szereztem. Cserepartnert vártunk és barátokat kaptunk.” 

Tóth Máté: „Szeretném megköszönni az olasz diákoknak, családjaiknak és a tanároknak ezt a fantasztikus két hetet!” 


Szűcs Gréta: „Olaszország mindig is gyönyörű volt, de most még izgalmasabbnak és csodálatosabbnak látom. Ugyanakkor hazánkról is rengeteg újat tudhattam meg. Az utazás nem csak segített feloldani nyelvi korlátaimat, hanem kitartóbb is lettem általa.” 

Tóth Krisztián: „Nagyon jó élmény volt. Sokkal jobban tudok beszélni angolul, nagyon sok barátot szereztem, gyönyörű helyeken jártam. Örömmel láttam, hogy az olasz diákok is jól érzik magukat Budapesten.” 

Szaszkó Zoltán: „Életem eddigi legjobb két hete volt!” 

Virág Detti: „Örülök, hogy a sok új barát mellett megismerhettem egy ország szokásait, ételeit, tájait.” 


Magam is tapasztaltam, mennyire hamar összehangolódott a 40 diák, s a közös élmények, a kulturális programok örömet okoztak mindannyiunknak. Kovácsné Teczli Éva és Bögi Balázs kollégáimmal együtt elégedetten láttuk, hogy diákjaink oldottan és egyre folyékonyabb angolsággal barátkoznak. 

Ezúton köszönöm meg én is a vendéglátó családoknak odaadásukat, szeretetüket, mellyel  vendégeinket fogadták! 

Mészáros Kinga, kísérő-szervező tanár

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése